Alfons har tappat sin första tand!

Idag har Alfons lekt bort sin första tand! Eller egentligen var det två tänder, från mitten av underkäken.
Det var när han var hos Jocke och blev passad medan jag jobbade som dom lekte med vad han kallar sin "korvkudde" och Alfons hade stannat upp och sett förvånad ut för att sedan fortsätta leka.

Spännande, och vad skönt för honom att de börjar åka, de har ju kliat så himla mycket nu på sistånne!

Så, igår gick vi också ut på vår första egentliga promenad. Eftersom att jag skulle jobba ett tag på eftermiddagen så tänkte jag att det passade sig att han skulle vara riktigt trött både fysiskt och mentalt tills dess så vi begav oss ner på ängarna och vidare in i skogen. Tränade för första gången "på riktigt" utanför parkeringen här nere med. Gick över förväntan och han kunde ha kontakt med mig och göra sitt och vänta och andra små "trick" medan det passerade människor förbi honom. Var ju dock den bra sortens människor som insåg att det inte hjälpte så mycket i min träning om de lockade och pockade på honom redan från långt avstånd :)

Ja, sedan övade vi på vårt nya trick med, slalom mellan benen. Det tyckte han var fruktansvärt roligt utomhus (eller så var korven extra god idag).

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt Ida o Alfons!
Denna blogg kommer vi att följa ivrigt!
Lycka till önskar vi alla från barndomshemmet!
Maria

2008-02-22 @ 19:13:50
URL: http://www.tanspots.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0