Cykelkorgs-äventyr

Så, igår hade jag tenta på min mattekurs som var planerad 9-15. Jag hade för avsikt att gå ca halv 11, men man kunde ju inte veta säkert så åkte förbi med Alfons hos jocke så att jag skulle kunna sitta till 3 om det så var på det viset.

Min plan var att ta bussen vid 8, men på morgonen raserades den av att jag insåg hu fulla de bussarna är, tror kanske inte att det är så uppskattat att trycka in hundar då också? Eller ville inte chansa så jag tänkte mig en promenad där han skulle få gå så långt han orkade och sen åka i cykelkorgen på cykeln medan jag gick bredvid. Så, det visade sig att (sådan matte sådan hund) vägrar han hitta på sådanna dumma ideer som att gå på promenad klockan halv 8 på morgonen! Han ställde sig tvärstilla och blängde på mig tills jag satte honom i korgen, där han nöjt tryckte in sig med medhavd filt. Där satt han iaf tills vi nästan var framme och jag tänkte att det var en bra tid för honom att få sig en liten runda, men tvärvägran där med, och hoppandes mot cykeln kan tilläggas. Haha, jag som trodde det skulle vara jättesvårt att få honom att sitta stilla i den. :o Jaja, är ingenting som kommer att upprepas alltför ofta, folk kollade på oss som om jag hette Paris Hilton ;)

image3


Det har börjat växa upp tänder där hans tappade 2 suttit nu! Spännande, men jag har dock inte hittat igen de tappade tänderna, hade nästan velat se hur små dom är! :s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0