Utställningsdebut!

I helgen bar det av till Järbo för att ställa upp i vår livs första utställning. Det var lilla Heeler-specialen, en inofficiell utställning med nästan 80 heelers.

Ja, vi har ju tränat en del, och hade nästan kläm på hur det skulle gå till när den stora dagen kom. Jag var inte direkt nervös eller så, gör ju detta bara (mest) på skoj, och Alfons var glad och öppen och tyckte att det var superkul med massor av heelers, men han hetsade inte upp sig och blev inte nervös eller stressad, kanonhund!

Var där med heeler-gänget från Umeå och kennel Limebrooks och dom var jättesnälla med mig och gav mig massor av tips och råd.

image12




Själva utställningen gick klart över förväntan! Alfons skötte sig exemplariskt (såklart bäst i klasserna ;) ) och jag tyckte nog att jag gjorde mer eller mindre som jag skulle med så :) Satte upp honom på bordet så snart jag kunde det så att han skulle få tid på sig, då de flesta innan honom tyckt att det var lite obehagligt. Alfons gick och nosade och tittade misstänktsamt ut över kanten innan han satte sig i väntan på domaren. Sedan när vi gick fram och tillbaka i ringen så sprang han snällt bredvid mig med 100% uppmärksamhet på mig och vart jag gömde korven :) Vet dock inte om det egentligen är meningen att hunden ska gå och titta upp, det kanske blir fel på något sätt, men jag är då jättenöjd över honom. Sedan ställde vi ju upp framför domaren och han stod mer eller mindre knäppstilla tills vi var klara! :) Riktigt stolt matte!

I klassen kom vi 2:a och fick HP så då ställde vi upp till BIS valp med och kom då 4:a, så med hem har vi 3 jättefina rosetter!

image10


Något vad Alfons var trött när vi åkte hem idag, låg och snarkade och drömde roliga drömmar hela buss och tåg-resorna! :)


   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0