I valet och kvalet

Den här veckan fyllde jag år :) Var dock sjuk, så har skjutit på firandet till nästa vecka. Var första födelsedagen (iaf som jag kommer ihåg nu) som jag inte var hemma, resulterade i ett antal trevliga brev :) Bland annat biocheck från ALcontrol, extremt otippat och jätteroligt :)

Sedan kom det presenter till Alfons också i form av en Canvasbur som vi längtat (läs jag) på alla våra upptåg så att jag slipper släpa med den tunga buren hela tiden. Tror till och med det efter många om och men slutade med rätt storlek :) Nästan så man ville krypa in dit själv :)

Jag har tagit reda på var brukshundklubben ligger här i Uppsala, ska tydligen och passande nog ligga mitt emellan hemma och skolan, kunde inte bli mer perfekt. Dock har jag hört att den inte ska vara mycket för världen. Får undersöka och hoppas att ta kål på dom fördomarna :)

Har hittat en personlig tränare också, kanon xD En i min klass som klickertränat hennes border terrier till världens duktigaste och trevligaste hund, och hon har massor av bra tips och trix att komma med, sedan kanske planen är att hon får lära mig agility på riktigt, något hon också är en fena på :)

Hmm, jusste en sak till. Funderar på att dra med Alfons till Stockholm och ställa ut honom. Men är som i valet och kvalet där också. Är ju perfekt avståndsmässigt till Uppsala, även om den tidsmässigt ligger precis innan den största tentan ever :s Men men, sånt kan jag ta. Är nog mest det här med "vilken sorts människor" som ställer på stora stockholm, om det är bara uppfödare med championhundar eller om det är vanliga svenssons som mig med? Men men, mamma, och även arvid, hävdar ju stenhårt att ingenting kan mäta sig med Alfons. Och håller ju självklart med att man sitter på snyggaste hunden ;)

Bilder på snyggingen i mer eller mindre graciös form:






Kommentarer
Postat av: arf

I SEE BALLS!

2008-10-17 @ 01:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0