Täcke :)

Alfons har fått ett täcke :) Har bytt ut det jag köpte på rusta (eller var det öb?) här i början bara för att ha. Han kan ju liksom inte röra sig i det så det fyller inte riktigt sin funktion.

Det är inte för att Alfons är frusen eller så, för det är han inte alls, utan kanske främst av två anledningar. Först, för att det var extremt roligt att prova ut ;) Och sedan för att han springer med cykeln en långpromenad/joggingtur en 6 km på morgonen innan han får sitta och slöa i cykelkorgen, och då blir han kall när han sitter still.
Hmm, eller egentligen blir han inte det heller.. men jag räknar med att han kommer att bli kall och tänkte att det vore mysigt med ett täcke till honom då...

Hmm, låter verkligen totalt onödigt det här med täcke. Men men, det kommer nog till användning ska ni se :) Iaf om vi åker till ume över jul och ska ut å grilla korv i -20, det kommer lätt hända! :) Nä, men på riktigt så kommer han få nytta av det då jag planerar cykla hela vintern ut till skolan, och han sitter stilla i regn å rusk i cykelkorgen, förr eller senare så kommer han tycka att det blir kallt.

Bild i sämst kvalité men ack så talande på alfons älskade täcke! (han är måttligt nöjd när han har det på sig med... )


Annars så har alfons lärt sig ett par nya tricks sen sist. Dels att ligga på rygg (har dock inget kommando på det än) och att gå runt saker, vilket han iofs kunnat hyffsat men har gjort det lite mer uppstyrt nu på senare dagar.

Parallellt med flummiga tricks tränas mest att hålla bra i apporten och att ligga plats, med huvudet i marken (som vi kommit extremt kort med än, är mest i planeringsstadiet för hur jag ska få honom att ligga så : ))

Kommentarer
Postat av: Irma

Hm.. Dumt av Arvid att ge mig adressen till din blogg. Inser att jag saknar er båda. Men, dags att komma upp till Umeå kanske? Grattis förresten till att du klarade din första tenta.. :)

2008-10-17 @ 01:59:55
URL: http://ganibegovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0